Роботу із цього питання варто розпочати з:
- аналізу / унесення змін / підписання трудових договорів зі своїми співробітниками, розроблення шаблону такого договору (за потреби);
- перевірки цілісності пакета документів, який повинен бути наявним у роботодавця щодо кожного співробітника, його постійного оновлення відповідно до вимог чинного українського законодавства;
- організації регулярної звітності бухгалтерії;
- підписання додаткових документів (наприклад, колективного трудового договору, внутрішніх правил, угод щодо нерозголошення, угод щодо неконкуренції або внесення відповідних розділів до вже укладених договорів).
ІІІ. СТОСОВНО КОНТРАГЕНТІВ
Тут варто проаналізувати вже укладені договори щодо: – наявності в підписантів повноважень на їх укладення;
- наявності у вас усього необхідного пакета документів (актів приймання-передавання, рахунків- фактур, протоколів-погоджень контрагентів, їх статутних документів);
- штрафних санкцій, які можуть застосувати стосовно вашої сторони, та розроблення алгоритму дій, необхідних для уникнення такого розвитку подій, постановлення відповідних питань на контроль.
Також необхідно подбати про:
- розроблення обов'язкового до виконання порядку попередньої перевірки контрагентів;
- наявність власних шаблонів договорів або розділів, які мають для вас принципове значення (наприклад, щодо інтелектуальної власності, персональних даних, можливості одностороннього розірвання тощо).
IV. ЩОДО АКТИВІВ
Будь-яке придбання активів має супроводжуватися докладним аналізом як контрагента, так і документів на сам актив (наприклад, рухоме або нерухоме майно), як мінімум, за загальнодоступними джерелами:
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та Реєстр прав власності на нерухоме майно, Державний реєстр іпотек, Єдиний реєстр заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна;
- Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів;
- Єдиний реєстр боржників;
- Єдиний державний реєстр судових рішень, Судова влада України – Стан розгляду справ; – Пошук паспорта громадянина України серед викрадених і втрачених;
- Публічна кадастрова карта України;
- Державний земельний кадастр;
- Державна фіскальна служба України – Дізнайся більше про свого бізнес-партнера тощо.
Аудит уже придбаних активів також може полягати в аналогічному аналізі задля того, аби невідповідності не стали для вас несподіванкою на етапі судового спору або під час розгляду певного питання Колегією Міністерства юстиції України з розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції.
Також не варто нехтувати можливістю забезпечення виконання зобов'язань (неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності, іншими видами забезпечення виконання зобов'язання).
V. ІНШЕ
Не зайвим буде:
- ведення реєстру виданих вашим товариством з обмеженою відповідальністю довіреностей, укладених договорів та інших важливих документів із зазначенням підписантів і підстав;
- постановлення вашого товариства з обмеженою відповідальністю на контроль в автоматизованих системах обміну інформації, які оперативно повідомлятимуть про будь-які зміни як стосовно самого товариства з обмеженою відповідальністю, так і щодо його активів.
Аналіз викладених вище питань не є панацеєю від рейдерства, однак може стати своєрідним чек- лістом для знання своїх слабких і сильних сторін та постійної роботи як над першими, так і над другими, що дасть змогу мінімізувати ризики стати жертвою рейдерства.
За матеріалами: Юрист&Закон