28 / 02 / 2020
Згідно зі Змінами до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 р. № 763, які набули чинності з 01.01.2020 (далі – Зміни № 763), передбачено порядок заповнення податкової накладної за щоденними підсумками операцій.
Зокрема, на виконання п. 8 Змін № 763 Державна податкова служба надала роз'яснення від 28.12.2019 р. № 8338/7/99-00-07-03-02-17 щодо порядку заповнення таких податкових накладних.
Відповідно до п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за № 137/28267 (далі – Порядок № 1307), податкову накладну складають за щоденними підсумками операцій (якщо податкову накладну не було складено на ці операції) у разі:
– здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
– виписування транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляють платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначають за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форму яких встановлено міжнародними стандартами;
– надання платнику податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (із визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).
У разі складання податкової накладної за щоденними підсумками операцій (якщо податкову накладну не було складено на ці операції) у рядку "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин" такої податкової накладної роблять позначку "Х" та зазначають тип причини 11. При цьому в рядку "Отримувач (покупець)" зазначають "Неплатник", а в рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляють умовний ІПН "100000000000", рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюють. Інші дані та показники такої податкової накладної заповнюють за правилами, визначеними Порядком No 1307.
Раніше, до 01.01.2020, податкові накладні за щоденними підсумками операцій складали з урахуванням таких нюансів, зокрема:
– у верхній лівій частині такої податкової накладної роблять відповідну позначку "Х" та зазначають тип причини "11", у рядку "Особа (платник податку) – покупець" зазначають "Неплатник", а в рядку "Індивідуальний податковий номер покупця" відображають умовний індивідуальний податковий номер "100000000000", рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюють;
– у графі "Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця" розділу Б табличної частини податкової накладної платник податку згруповує товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД / коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, при цьому графи 4, 5, 6 і 7 податкової накладної можна не заповнювати.
Що ж змінилось із 01.01.2020? Наразі в податкових накладних за щоденними підсумками операцій, із датою складання починаючи з 01.01.2020, показники табличної частини розділу Б потрібно заповнювати за загальними правилами, установленими Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.
Зокрема, такими правилами передбачено заповнення табличної частини розділу Б податкової накладної у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:
– у графі 2 зазначають опис (номенклатуру) товарів/послуг продавця;
– у графах 3.1 і 3.3-код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;
– у графах 4 і 5 – одиницю виміру товарів/послуг;
– у графі 6 – кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
– у графі 7 – ціну постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;
– у графі 8 зазначають код ставки, зокрема:
• 20 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою;
• 7 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків;
• 902 – у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою;
• 903 – у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнено від оподаткування;
– графу 9 заповнюють у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування ПДВ. У графі 9 зазначають код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг (Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідник інших податкових пільг), які затверджено ДФС станом на дату складання податкової накладної.
У разі здійснення пільгових операцій, які не внесено до вказаних довідників (у зв'язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання податкової накладної, у графі 9 проставляють умовний код "99999999", а у відведеному полі зазначають відповідні пункти
(підпункти), статті, підрозділи, розділи Податкового кодексу України та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування;
– у графі 10 – обсяг постачання (базу оподаткування) без урахування ПДВ; – у графі 11 – суму податку на додану вартість.
До розділу А податкової накладної (рядки I – X) вносять узагальнюючі дані за операціями, на які складають таку податкову накладну, а саме:
– у рядку I зазначають загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;
– у рядках II – IV зазначають суми ПДВ, нараховані виходячи з обсягів постачання, зазначених у рядках V та VI;
– у рядках V – IX зазначають загальні обсяги постачання товарів/послуг у розрізі кодів ставок, зазначених у графі 8 нижньої табличної частини податкової накладної.
У разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільнено від оподаткування ПДВ, рядки II – VIII не заповнюють.