Водночас гудвіл залежить від позитивної чи негативної репутації суб'єкта господарювання, а тому постійно змінюється. Отже, можна дійти висновку, що між вартістю підприємства та чистою вартістю його майна завжди є різниця, яка і є гудвілом. Вона може бути додатною або від'ємною.
У пп. 5.2.9 постанови Верховного Суду від 19.12.2018 р. у справі No 910/4014/16 суд висловив думку, що передчасними є висновки судів попередніх інстанцій про відмову позивачу в задоволенні стягнення завданої шкоди через підрив ділової репутації (гудвіл) і грошового еквіваленту завданої шкоди через підрив іміджу, зниження престижу та підрив довіри до діяльності, зважаючи на таке.
Чинне законодавство не містить визначення поняття ділової репутації юридичної особи, оскільки воно є морально-етичною категорією й одночасно особистим немайновим благом, якому закон надає значення самостійного об'єкта судового захисту (ст. 201 ЦК України).
Під діловою репутацією юридичної особи потрібно розуміти оцінку його підприємницької, громадської, професійної чи іншої діяльності, яку здійснює така особа як учасник суспільних відносин.
Ділова репутація має свою вартість (гудвіл) та є одним зі складників ринкової вартості юридичної особи. Відповідно до пп. 14.1.40 ПК України гудвіл означено як нематеріальний актив, вартість якого можна визначити як різницю між ринковою ціною та балансовою вартістю активів підприємства як цілісного майнового комплексу, що виникає в результаті використання найкращих управлінських якостей, домінуючої позиції на ринку товарів, послуг, нових технологій тощо.
Як зазначив ВС, суди попередніх інстанцій правильно зауважили, що поняття гудвілу та ділової репутації не є тотожними. Гудвіл, на відміну від ділової репутації, є активом, який має вартісне вираження та який використовують у бухгалтерському й податковому обліку.
Варто зауважити, що практика Європейського суду з прав людини визнає право на гудвіл незалежно від його формального закріплення на рівні національного законодавства. Суб'єктами такого права можуть бути як фізичні особи, які провадять певний вид професійної та (або) підприємницької діяльності, що дає прибуток, так і юридичні особи.
Право на гудвіл виникає як з огляду на об'єктивні, так і суб'єктивні чинники. До об'єктивних можна зарахувати набуття певного правового статусу; тривалість провадження відповідної господарської діяльності; отримання суб'єктом господарювання необхідних дозвільних документів тощо. До суб'єктивних – власне ділову репутацію компанії.
Проаналізувавши рішення ЄСПЛ, можна виділити такі умови захисту гудвілу:
• заявник повинен володіти відповідним рівнем гудвілу;