Більш докладно зупинимося на одному із видів недобросовісної конкуренції для аналізу її впливу на імідж компанії.
Одним із найпоширеніших видів порушень є неправомірне використання ділової репутації суб'єкта господарювання. Цей вид порушення полягає в:
• недобросовісній рекламі. А саме в розповсюдженні реклами, у якій міститься будь-яке порівняння з товарами, послугами, роботою чи діяльністю іншого суб'єкта господарювання;
• недобросовісному використанні товару іншого виробника – введення в обіг чужого товару під своїм позначенням, шляхом зміни чи знищення позначень реального виробника без його дозволу. Наприклад, правопорушники підміняють товари гіршої якості більш якісними або відомими товарами. Таким чином, не відбувається незаконного використання торговельної марки конкурента, але порушується його ділова репутація;
• копіюванні зовнішнього вигляду виробу – це, по суті, відтворення оригінальної форми товару, однак без зазначення власне виробника копії, що не дає змоги однозначно визначити належність товару та призводить до змішування суб'єктів господарювання – конкурентів. Об'єктами правопорушення стають форма, малюнок, кольорове оформлення, призначені для естетичних та ергономічних потреб, є об'єктами промислового зразка;
• неправомірному використанні чужих позначень, рекламних матеріалів або пакувань. Ідеться про користування чужим знаком для товарів і послуг, фірмовим найменуванням, а також іншими позначеннями без офіційного дозволу уповноваженої на те особи. Крім того, сюди також входить використання рекламних матеріалів, оформлення упаковки товарів, назви художніх або літературних творів, періодичних видань, назв походження товарів тощо, що може спричинити змішування з діяльністю іншого суб'єкта господарювання, у якого є пріоритет на їх застосування.
Вагомим правопорушенням у цьому аспекті є не лише розміщення ідентичної торговельної марки конкурента на товарах, не належних йому, а й створення подібного до ступеню змішування між торговими знаками, що позначають продукцію різних виробників. А це означає, що будь-який компонент іміджу компанії або її товарів може бути використаний конкурентами.
ВИСНОВОК:
На підставі зазначених видів і наслідків прояву недобросовісної конкуренції суб'єкт господарювання може розраховувати на власні сили і зайнятися самозахистом від неправомірних дій конкурентів, але на практиці це не завжди дієво. Тому доцільно звернутися до кваліфікованих спеціалістів, які підберуть найбільш результативний механізм захисту компанії.
По матеріалам "Юрист&Закон"